#DespertaprofesJ16 Avaluació participativa

AVALUACIÓ PARTICIPATIVA.
Ins Can Puig.
Cati Valdívia i Susanna Rossiñol.


L'avaluació ha de ser un instrument de millora. En un procés educatiu hi intervenen diferents actors i agents, i l'alumne constitueix la centralitat. Per tant l'avaluació s'ha d'entendre com un procés dinàmic de reflexió compartida per arribar a la presa de decisions a diferents nivells.

És per això que a l'Ins. Can Puig, des de la seva fundació, cada trimestre tot l'institut es dedica unes hores a fer aquest procés compartit. Els alumnes fan auto avaluació. També s'agrupen per a compartir i valorar el funcionament dels grup de treball i del grups classe. Avaluen al professorat i el funcionament de les classes. I fins i tot el funcionament de l'Institut.

La documentació generada es presenta i es valora en les juntes d'avaluació de cada nivell, on hi participa el professorat i els representants dels grups naturals (Veure grups naturals -Salvador Seguí-).

Finalment totes les conclusions són presentades al claustre.


En els gairebé trenta anys de funcionament de l'ins. El que sí que ha anat canviant han estat els protocols que l'alumnat i el professorat utilitzen, sigui per millorar-los, per aprofundir, per simplificar o per adaptar-se a les noves situacions.

Un exemple d'això el tenim en el pla de formació, en el qual alumne, família i tutoria reflexionen junts sobre les expextatives de l'alumne.

Així doncs l'esquema actual seria:

1.-Avaluació sobre expectatives: alumne, família i tutoria.

2.-Plans individualitzats (si s'escau) : Especialistes, tutoria, famíla, professorat.

3.-Auto avaluació qualitativa, amb revisió del tutor i comunicació al professorat si s'escau.

4.-Avaluació quantitativa: Professorat. Comunicació a junta d'avaluació i claustre. Devolució de 3 i 4 als grups classe.

5.-Avaluació de la marxa de les classes: alumnes.

6.-Avaluació del funcionament dels grups, de les classes i del centre: alumnat i junta d'avaluació amb representants dels grups naturals. Comunicació al claustre.
Us presentem pptt i algunes mostres de documents.






Pla de Formació

Valoració dels professors d'ESO

Autoavaluació de l'alumne

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Ressenya: Educar per al col·lapse, de Jordi Marín i Monfort

Sobre els horaris escolars

Despertaprofes presenta: Educar per al col·lapse