Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: 2026

Sobre la Inclusiva

 Darrerament, i amb motiu de la vaga de docents, algun sindicat corporatiu ha qüestionat l'escola inclusiva. Quan va sortir la llei d'inclusivitat el 2017, el MUCE ja va preveure que des de la dreta es qüestionaria el model d'escola inclusiva si no s'atenien determinades qüestions, tal i com està passant. L'exclusió que s'està proposant és molt perillosa i s'ha de contestar sense dilació. Tanmateix també és cert que cal aplicar les mesures que ja es van proposar el 2017.  "El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) té com a objectiu defensar una educació pública, inclusiva, gratuïta, universal, catalana, de qualitat, integral, laica, coeducativa, democràtica i participativa, compensadora de desigualtats, enfocada a la igualtat d’oportunitats i adequadament finançada. Les entitats i organitzacions del MUCE   volem aportar les nostres valoracions sobre el Projecte de “Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educ...

Així ha anat l'#innobar2026: recuperant iniciatives

Imatge
El dissabte 18 d'abril es va celebrar la jornada “Innobar” al Ger de Ribes. Es tracta d'una trobada de docents, que alhora de relaxada vol posar en contacte a professionals de l'educació que treballen uns determinats valors, a més d'intercanviar experiències. I valgui el joc de paraules, l'organització posava la primera beguda mentre podíem escoltar les experiències que exposaven companyes i companys. De fet hom recuperava una activitat exitosa que, com moltes altres, amb la pandèmia es va deixar de fer. L'organització anava a càrrec del col.lectiu Despertaprofes i de la CGT d'Ensenyament del Penedès -Garraf. En aquesta ocasió també vam comptar amb la presència de membres del Moviment de Renovació Pedagògica. Davant d'una sala plena, diversos docents van exposar experiències i activitats d'èxit, durant 10 minuts o un quart cadascuna (micro-ponències). Ara més que mai hi ha una preocupació per l'auge de determinats discursos pro-totalitaris i acie...

#Innobar 2026

Imatge
Torna...L'INNOBAR! 💃👏 I no està de més un petit recordatori: Què és l'Innobar Un espai de trobada entre docents, per compartir experiències engrescadores i transformadores a l'aula! Quan és l'Innobar? DISSABTE, 18 D'ABRIL de 10 h a 13 h, després vermut i dinar popular!   On serà l'Innobar de 2026? AL GER DE RIBES (C/del Pi, 25 - Sant Pere de Ribes) I recorda: -🍻 La primera ronda va a càrrec del sindicat! -Hi haurà 🥕 DINAR (20€) --> Cal Inscripció (oberta fins 11 d'abril)  -🚸Hi haurà servei d'acollida pels infants!  Vine amb les teves companyes de claustre a passar un matí de debat, alegre i combatiu!  Us hi esperem!✊🎉