Formació

2019 - DOCÈNCIA I EDUCACIÓ. CANVIS EN EL SISTEMA EDUCATIU



MATERIALS QUE HAN SORGIT


Els canvis en el sistema educatiu que estem vivint en els darrers anys quin sentit tenen?
Afavoriran el desenvolupament de l’educació per l’emancipació, o de les anomenades pedagogies llibertàries? O pel contrari afavoriran la segregació escolar, la jerarquització o els models més liberals?
Quin sentit ha de tenir la innovació escolar en aquest context?
Disposem d’eines per a la transformació?
Us animem a fer un repàs als principals reptes del sistema actual, tot analitzant-lo i reflexionant conjuntament sobre les noves possibilitats.

INSCRIPCIONS:

https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/soloas/pk_for_mod_ins.p_for_cons_activitats?p_any=2018-2019&p_codi=REC0043223

OBJECTIUS:

1-Definir i ordenar els principals canvis en el sistema educatiu i les institucions escolars.
2-Reflexionar sobre l’abast d’aquests canvis i les necessitats d’adaptació i transformació dels docents
3-Analitzar les noves possibilitats d’innovació i de desenvolupament educatiu
4-Analitzar pros i contres dels canvis més significatius i possibles conflictes nous
5-Reconèixer i potenciar nous enfocs: educació feminista,interculturalitat,TIC-TAC,etc.
6-Introduir la metavaluació com a eina educativa i autoformadora

CONTINGUTS:

1.-El sentit de la innovació
2.-Instituts-Escola
3.-Sistemes d’accès a la docència
4.-Interculturalitat i segregació escolar
5.-Coeducació actualitzada
6.-Reptes dels ensenyaments post obligatoris (FP i Altres)
7.-Democràcia i educació
8.-Entitats i Relacions del món educatiu
9.-Participació de la comunitat educativa.

AVALUACIÓ:

1-Assistència (un mínim de 80%).
2-Participació en els debats en grups desprès de cada exposició.
3-Redacció de conclusions en grups.
4-Qüestionari de satisfacció i percepció de transferibilitat per a participants a la darrera sessió.
Publicació:
Les conclusions dels grups seran publicades en aquest mateix blog.


CALENDARI:

Curs de 30 hores. 25 presencials.
Cada dia es divideix en dues sessions de 2,5h aproximadament.
De 9 a 11.30 i de 11.30 a 14h.
L’organització es reserva el dret de fer canvis en els ponents o l’organització horària per causes de força major.

COM ARRIBAR:

CGT Barcelona
Carrer del Pare Laínez nº 18 

2018 - GESTIÓ DE L'AULA PER LA INCLUSIVITAT






Curs semipresencial gratuït dins del Pla de Formació de Zona del Garraf dirigit a professionals de primària i secundària i d'altres educadors, reconegut amb 30 hores pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

FORMADORS

  • Núria Alsina
  • Miquel Garcia
  • Héctor Ramos
  • Josep Riera
  • Núria Subirà

CALENDARI

  • 4 d’octubre dj. de 17:30 a 20:00
  • 18 d’octubre dj. de 17:30 a 20:00
  • 27 d’octubre ds. de 9:00 a 14:00
  • 8 de Novembre dj. de 17:30 a 20:00
  • 17 Novembre ds. de 9:00 a 14:00
  • 22 Novembre dj. de 17:30 a 20:00
  • 1 Desembre ds. de 9:00 a 14:00

LLOC

Escola L’Arjau (Vilanova i la Geltrú)

See full screen


QUÈ FAREM EN AQUEST CURS


  • Reflexionarem sobre els fenòmens de grup ( incloses les comunicacions a través de TAC) per millorar la gestió de l'aula
  • Mostrarem maneres de desenvolupar competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu, social, digital, tecnològic i laboral fomentant la inclusivitat de tot tipus d’alumnat

QUÈ ACONSEGUIREM


1-Reflexionar i ordenar els principals fenòmens propis de la dinàmica de grups.
2-Assolir estratègies per la participació inclusiva en la presa de decisions
3-Conèixer les principals estratègies de comunicació i les limitacions dels diferents canals
4-Reflexionar sobre el conflicte
5-Reflexionar sobre la relació entre metodologies i inclusivitat
6-Introduir la metavaluació com a eina per a la construcció del propi procés educatiu

QUÈ TRACTAREM

  • Anàlisi de de grups
  • Presa de decisions
  • Dinàmica de grups
  • Comunicació
  • Gestió de l’aula i metodologia
  • Avaluació / Autoregulació

MATERIALS QUE ELABORAREM

  • Consideracions sobre les sociometries
  • Eines per la participació
  • Descripció de dinàmiques
  • Consideracions sobre l’entrevista
  • Consideracions sobre les eines TAC de comunicació
  • Participació i mètodes globalitzats
  • Eines i protocols d’avaluació

MÉS INFO

Díptic

Enllaç per inscriure's al curs

Materials (identificació)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Ressenya: Educar per al col·lapse, de Jordi Marín i Monfort

Us recomamen escoltar Mal d'escola

11F, Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència 2021